tirsdag 8. mars 2016

West coast cup 2016

Helgen 4. - 5. mars var det West Coast Cup her i Bergen. Spillere fra hele Norge kom til Bergen Squash senter for å spille turnering.

Klokken 17.00 var jeg og de andre oppe og skulle spille. Jeg spilte min første kamp i u17, mot en spiller  fra Bergen. Der vant jeg 3-0. Neste kamp var mot en jente fra Oslo. Der ble stillingen også 3-0.  Mange frivillige foreldre og andre spillere hjalp til med å lage mat og til å få turneringen til å gå rundt. På fredagen fikk vi skiver og frukt. Etter noen kamper syns jeg det var greit å spise noen skiver med Nugatti. På slutten av dagen spilte jeg mot Simen fra Oslo og han knuste meg 3-0.

For å hjelpe andre med å få det så billig og så enklest som mulig, får juniorspillere bo hos andre spillere. Så min familie fikk 3 gutter fra Stavanger på besøk.

På lørdagen startet vi klokken 10.00. I første kamp møtte jeg en gutt fra Stavanger. Stillingen ble 3-0 til meg. Neste kamp var mot Jonas fra Stavanger. Jeg har pleid å spilt jevnt mot Jonas i tidligere turneringer. I første game vant jeg 11-9. I andre lå jeg under 2-7, men jeg greide å snu det og jeg vant 11-9 i det gamet. Det ble 11-7 i siste game. 

I semifinalen i U15 møtte jeg Nicolai fra Bærum. Han er en av landets beste juniorspillere. I de to første gamene vant han 11-4 og i det siste vant han 11-0. Selv om jeg tapte voldsomt var det en gøy kamp. I bronsefinalen møtte jeg Amund fra Stavern. Det ble en jevn kamp 12-10, 11-7, 11-9. Så jeg fikk en tredje plass i U15. 

I U17 møtte jeg Daniel fra Oslo i plasseringskamp om femte plassen. Det var en veldig god kamp, med lang ball vekslinger. De første gamene vant jeg knepent 13-11 og 11- 8. I siste vant jeg 11-3. Så jeg kom på en femte plass i U17.

Etter premieutdelingen dro vi til Dolly Dimples på Minde. Der fikk alle juniorene pizza og brus. Så var det en ny skoleuke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar