tirsdag 26. april 2016

Junior NM 2016

Fredag den 1. april dro 7 av juniorene fra Bergen til Oslo for å spille NM-turnering. Dette var sesongens høydepunkt når det gjelder turneringer. Det kommer spillere fra nesten hele landet i forskjellige nivåer til Lysaker Squashsenter.

Vi tok flyet fra Flesland i tretiden. Og fra Gardermoen tok vi toget inn til Lysaker. Vi rakk akkurat å spise litt før vi måtte inn på senteret å spille. Jeg spilte i klassene U15 og U17. På fredagen spilte jeg 3 kamper. Den første var i U15, den vant jeg 3-0. De to andre var i U17 mot to gutter fra Oslo. Den første vant jeg 3-0, men den siste tapte jeg 0-3. Når vi hadde dusjet og var ferdig å skifte, dro vi til hotellet vi skulle bo på denne helgen. Jeg bodde på rom med Emil fra Bergen, glad jeg ikke måtte sove med mamma.

På lørdagen måtte vi opp i åttetiden. Vi fikk på oss klær og gikk ned til frokostsalen. Der var det godt med noen pannekaker og noen croissant. Når vi kom tilbake på squashsenteret, spilte jeg semifinale i U15 mot en gutt  fra Stavanger. Det var en skikkelig krige kamp. Det første gamet vant han 9-11 og i andre ble det 8-11 til han, men det snudde i tredje game, da vant jeg 11-8. Neste game vant jeg 11-4 og jeg tok siste 11-6. 

Senere på dagen spilte jeg semifinale i U15 mot Oliver fra Bergen. Jeg kom litt dårlig igang og han vant de to første gamene 11-4 og 11-5, men de neste gamene skulle bli litt jevnere. Jeg vant de to neste gamene 11-8. Siste game var også jevn, men Oliver vant tilslutt 11-8. Dermed gikk jeg til bronsefinalen.

På søndagen hadde jeg tre kamper bronsefinale i U15 og to plasseringskamper i U17. Jeg var kommet i et sluttspill om niendeplass. I semifinalen i dette sluttspillet møtte jeg en litt eldre gutt fra Oslo. Der vant jeg 3-0, men ingen av oss hadde en særlig god kamp. I bronsefinalen møtte jeg en gutt fra Larvik Squash klubb. Der vant jeg også 3-0. Jeg fikk hard motstand i de to første gamene men det var ikke like hard i det siste. Siste kamp var mot klubbkamerat Oliver fra Bergen. Det var plasseringskamp om niendeplass. Oliver stakk av med en 3-1 seier og jeg endte da på en tiende plass i U17.


Alt i alt er jeg glad for å få medalje i U15 og det var et fint arrangement. Nå er det snart siste turnering for sesongen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar